Něco o blokování ve volejbalu I.
1. VÝZNAM BLOKU PRO VOLEJBAL:
- Jeden z prvků přímé konfrontace se soupeřem. Umožňuje získat přímí bod. Základní prvek obrany. Součinnost s obranou družstva v poli. Důležitý prvek v psychologii hry jako takové
1. VÝZNAM BLOKU PRO VOLEJBAL:
- Jeden z prvků přímé konfrontace se soupeřem. Umožňuje získat přímí bod. Základní prvek obrany. Součinnost s obranou družstva v poli. Důležitý prvek v psychologii hry jako takové
Přinášíme vám video záznam ze semináře statistika ve volejbale, který přednášel Marco Musso.Italský statistik reprezentace žen rozebíral význam statistiky ve volejbale, jak se statistikou pracovat bez použití specializovaných programů, a další témata související se statistikou ve volejbale. Na semináři bylo přítomno 23 účastníků, kteří se aktivně zapojovali do diskuze.
Kolikrát jsme za svou praxi slyšeli smečaře povzbuzovat nahrávače, aby jejich přihrávka byla dostatečně vysoká, nebo jsme je viděli zvednout uznale palec po dobře provedené nahrávce. Nejde o nic nového, patří to k běžné komunikaci mezi smečaři a nahrávači.Už od raného věku se smečaři učí sledovat nahrávku a následně ji zpracovat.
Navazujeme na první část postřehů o tréninkovém procesu v Japonsku, kde americký trenér několik let zastával poradenskou funkci trénéra volejbalu v Japonsku. Jako jeden z 30 poradců, které zaměstnala japonská vláda, měl tu část pracovat s vrcholovými volejbalovými týmy v Iwate.
Jako trenér se zajímám, jak lidé po celém světě přistupují ke sportu. Měl jsem to štěstí, že jsem několik let mohl zastávat poradenskou funkci tréninku volejbalu v Japonsku. Jako jeden z 30 poradců, které zaměstnala japonská vláda, jsem měl tu část pracovat s vrcholovými volejbalovými týmy v Iwate – v jedné z japonských prefektur (podobné správní zřízení jako státy v USA).
Většina dějů, které v nás probíhají, nám zůstává utajena až do té doby, než začnou působit na svaly. Pohyb je tedy indikátorem vnitřního stavu mysli. Touto myšlenkou skončila druhá část textu…
Lidé jednají v souladu s obrazem, který si vytváří. Tento obraz já, jenž se mění u dítěte s každou nově získanou pohybovou funkcí, je zčásti zděděný, zčásti vštípený výchovou a zčásti jej během života dotváříme a upravujeme sami. Lidé však většinou svůj obraz já brzy přestanou rozvíjet, jejich chování, myšlení, prožívání a vnímání se stanou stereotypní, ustrnulé a schematické.
V čase prázdnin a dovolených si dovolím napsat několik, věřím, myšlenkových inspirací. V oblasti pohybu mládeže se začínají věci posunovat správným směrem. Naposledy jde o snahu přidat další učební hodinu na prvním stupni ZŠ (1. – 3. třída). Vše ovšem začíná v rodině a především u každého jednotlivce, na kterého působí okolí. Jak tedy vnímáme a vnitřně ovlivňujeme proces rozvoje sebe sama?
Plánováním k lepší výkonnosti.
V 1. části jsme se zamysleli nad pojmem ´ MOSTABILITY ´ – pohybová stabilita, (schopnost jedince mít pod kontrolou jednotlivé dílčí pohyby). Zdůraznili jsme, že je důležité věnovat čas detailnímu plánování, což vede k lepšímu sportovnímu výkonu. Mluvili jsme o základní struktuře sportovního programu, která je zobrazena v obloukovém grafu (Arch structure) a důležitosti sestavit tréninkový plán podle naznačeného oblouku, jejíž středem je pohybová stabilita. Abychom tohoto dosáhli, musíme zároveň vytvořit správné ´podpěry.´
Cílem každého sportovního výkonu je rozvoj sportovních dovedností, tedy pohybovým učením získané předpoklady nutné pro realizaci výkonu tak, abychom dosáhli co největší efektivity, vysoké výkonnosti a zároveň bezpečnosti. Příprava na daný sportovní výkon zahrnuje celou škálu činností, která danému sportovnímu výkonu předchází a je třeba ji pečlivě plánovat.