- Napsal Ivan Pelikán
- Kategorie: Učební postupy
Organizace metodického semináře minivolejbalu
Ve dnech 20. – 21. října proběhlo v Olomouci a Plzni další školení minivolejbalu, které bylo určené pro učitele ZŠ, trenéry, rodiče a všechny další zájemce. Akci zaštitovalo AŠSK v organizačním spojení s ČVS. V průběhu dvou dnů se zúčastnilo semináře 85 posluchačů. Lektory byli Oldřich Záhoř, Jakub Lejsek a Ivan Pelikán. Organizačně školení řídil Jiří Zach a Ivan Pelikán. V roce 2014 proběhlo školení v Brně a Hradci Králové. V letošním roce bylo koncepčně vybráno opět jedno místo na Moravě (Olomouc) a jedno místo z Čech (Plzeň). V roce 2016 hodláme dodržet stejný model a „nasát“ další okruh nových trenérů nejmenších hráčů v dalších regionech ČR!
Navazujeme na první část postřehů o tréninkovém procesu v Japonsku, kde americký trenér několik let zastával poradenskou funkci trénéra volejbalu v Japonsku. Jako jeden z 30 poradců, které zaměstnala japonská vláda, měl tu část pracovat s vrcholovými volejbalovými týmy v Iwate.
Jako trenér se zajímám, jak lidé po celém světě přistupují ke sportu. Měl jsem to štěstí, že jsem několik let mohl zastávat poradenskou funkci tréninku volejbalu v Japonsku. Jako jeden z 30 poradců, které zaměstnala japonská vláda, jsem měl tu část pracovat s vrcholovými volejbalovými týmy v Iwate – v jedné z japonských prefektur (podobné správní zřízení jako stát
Většina dějů, které v nás probíhají, nám zůstává utajena až do té doby, než začnou působit na svaly. Pohyb je tedy indikátorem vnitřního stavu mysli. Touto myšlenkou skončila druhá část textu…
Lidé jednají v souladu s obrazem, který si vytváří. Tento obraz já, jenž se mění u dítěte s každou nově získanou pohybovou funkcí, je zčásti zděděný, zčásti vštípený výchovou a zčásti jej během života dotváříme a upravujeme sami. Lidé však většinou svůj obraz já brzy přestanou rozvíjet, jejich chování, myšlení, prožívání a vnímání se stanou stereotypní, ustrnulé a schematické.
V čase prázdnin a dovolených si dovolím napsat několik, věřím, myšlenkových inspirací. V oblasti pohybu mládeže se začínají věci posunovat správným směrem. Naposledy jde o snahu přidat další učební hodinu na prvním stupni ZŠ (1. – 3. třída). Vše ovšem začíná v rodině a především u každého jednotlivce, na kterého působí okolí. Jak tedy vnímáme a vnitřně ovlivňujeme proces rozvoje sebe sama?
Smečovací stroj z dílny
Ještě jednou se vracím k MD 22. Přišlo mi několik žádostí o překlad přílohy. Ten přikládám do textu, který je umístěný níže. Pro přečtení českého překladu stačí „najet“ kurzorem na „bublinu“ a překlad se zobrazí.
Často bohužel vidím, že se u začínajících hráčů moc rychle zaměřujeme na konečnou podobu technického gesta. Příkladem může být odbití spodem (bagr). Nějak nám uniká podstata, na které je pozdější výsledek v podobě úspěšného odbití postaven. Buďme trpěliví a snažme se rozvíjet hráče pohybově komplexně. Mini – volejbal je prostředkem pro technický rozvoj hráče a nejen formou hry.