- Napsal Krpač (překlad)
- Kategorie: Psychologická oblast
Učení herního vnímání
„Ten by letěl do autu,“ zakřičel trenér naštvaně a vůbec nemohl pochopit, jak hráč nemohl vyhodnotit situaci stejně jako on. Základem neúspěšné výměny bylo nesprávné vyhodnocení situace. Často vidíme, jak se trenéři nechápavě ptají hráčů i hráček, jestli to nebo ono neviděli a sami se staví do role moudrých, kteří situaci viděli správně. Dobře, máme více zkušeností než mladí volejbalisté a díky tomu, že situaci pouze vyhodnocujeme a nemusíme ji pod časovým tlakem řešit, máme v ten okamžik větší přehled o dění na hřišti. Ale často nepochopíme proč je vyřešení jednoduché situace tak složité – problém tkví v
VNÍMÁNÍ HERNÍ SITUACE
Rozdíl mezi základním odbitím obouruč vrchem a nahrávkou:
Každý trénink musí začít tzv. „zahřívací“ fází (anglicky Warm Up), která sportovce připraví na tréninkovou zátěž, aby se předcházelo nebezpečím zranění.
Titan v mé stehenní kosti už se začíná adaptovat, takže mohu plnit slib z minulého týdne. Dnešní článek pojímám jako intermezzo a příští týden budu pokračovat v tématu útok prvním sledem dle původního plánu. Jakmile se Belmondovi podařilo opustit metodu „obecného nářku“ a konkrétně mi napsal, co je pro něho v mém posledním textu nesrozumitelné, otevřel pro mě prostor pro diskusi. Bylo těch otázek hodně, ale v duchu kréda (internetový článek by moc neměl přesahovat jednu wordovskou A4) vysvětlím pět termínů a šestý přetavím do kontra-otázky. Tak tedy …
vém minulém článku jsem zveřejnil diskuzní otázku, jež se nedotýkala problematiky školení a doškolování trenérů. Odpověď jsem nedostal, veškeré Vaše komentáře se ubíraly jiným směrem. Vyvozuji z toho svůj omyl a přiznávám, že jsem otevřel téma, které Vás nepálí a asi nezajímá. Nicméně jste dokázali zformulovat jasné názory a konkrétní otázky k tématu jinému, které Vás trápí a já se cítím povinen Vám odpovědět. Taky tedy ke školení a doškolování trenérů…
Útoky po rychlých nahrávkách jsou spektakulární a dokážou diváky zvednout ze sedadel. Rychlá hra je však i základním kamenem taktiky družstva. Dnes se zaměříme na útoky prvního sledu. Útočná role středního blokaře je v každém týmu jiná. Některé týmy vsází na útočnou aktivitu tohoto hráče, jiné týmy očekávají od svých střeďáků kvalitní obranu na síti. Je samozřejmé, že kvalitní hráči musí zvládat obě komponenty hry, ale často se stává, že jsou v jedné z nich výraznější než v té druhé a to se pak odráží v celkové strategii týmu.
Přinášíme příklady učení jednobloku