- Napsal Krpač (překlad)
- Kategorie: Činnost trenéra
Genetické učení - Volejbal trochu jinak
Sedím a spokojeně hledím na výkon mého družstva. První utkání sezóny. Jsme dobře připraveni, trénovali jsme servis i přihrávku, zlepšili se v útoku i na bloku. Základní sestava je jasná, zápas začíná. Přichází dlouhé výměny, hra se přelévá z jedné strany na druhou, nahrávačky rozdávají míč útočnicím, které tvrdě nebo méně agresivně útočí na polovinu soupeřek. Druhý tým „čape“ míče v poli a přechází do útoku.
Vše vypadá dobře, přesto něco neklape. Servisy nejsou razantní, ale hlavně nepadají mezi dvě hráčky nebo na přední, či hůře přihrávající smečařku. Přihráváme sice dobře, ale proč nahrávačka neustále nahrává do zóny IV, kde mají soupeřky nejvyšší blok? Proč smečařka útočí stále do bloku? Přichází náš další razantní protiútok, který opět končí v zóně V, kde jsou již dopředu postavené tři hráčky soupeřova týmu, které bez problému zvedají míč v poli. Žádný nebezpečný útok od soupeřek naštěstí nepřichází, míč je na naši polovinu přehrán pouze „prstama“. Proč ovšem moje hráčky blokují?