Menu
  • Napsal Ivan Pelikán
  • Kategorie: Učební postupy

Výchova a sebevýchova II.

vychova2Lidé jednají v souladu s obrazem, který si vytváří. Tento obraz já, jenž se mění u dítěte s každou nově získanou pohybovou funkcí, je zčásti zděděný, zčásti vštípený výchovou a zčásti jej během života dotváříme a upravujeme sami. Lidé však většinou svůj obraz já brzy přestanou rozvíjet, jejich chování, myšlení, prožívání a vnímání se stanou stereotypní, ustrnulé a schematické.

  • Napsal Ivan Pelikán
  • Kategorie: Učební postupy

Výchova a sebevýchova I.

vychovaV čase prázdnin a dovolených si dovolím napsat několik, věřím, myšlenkových inspirací. V oblasti pohybu mládeže se začínají věci posunovat správným směrem. Naposledy jde o snahu přidat další učební hodinu na prvním stupni ZŠ (1. – 3. třída). Vše ovšem začíná v rodině a především u každého jednotlivce, na kterého působí okolí. Jak tedy vnímáme a vnitřně ovlivňujeme proces rozvoje sebe sama?

  • Napsal Žďárská (překlad)
  • Kategorie: Učení a trénink

Rozvoj sportovních dovedností volejbalových hráčů II.

blok-divkaPlánováním k lepší výkonnosti.
V 1. části jsme se zamysleli nad pojmem ´ MOSTABILITY ´ – pohybová stabilita, (schopnost jedince mít pod kontrolou jednotlivé dílčí pohyby). Zdůraznili jsme, že je důležité věnovat čas detailnímu plánování, což vede k lepšímu sportovnímu výkonu. Mluvili jsme o základní struktuře sportovního programu, která je zobrazena v obloukovém grafu (Arch structure) a důležitosti sestavit tréninkový plán podle naznačeného oblouku, jejíž středem je pohybová stabilita. Abychom tohoto dosáhli, musíme zároveň vytvořit správné ´podpěry.´

  • Napsal Žďárská (překlad)
  • Kategorie: Učení a trénink

Rozvoj sportovních dovedností volejbalových hráčů I.

obrana-poleCílem každého sportovního výkonu je rozvoj sportovních dovedností, tedy pohybovým učením získané předpoklady nutné pro realizaci výkonu tak, abychom dosáhli co největší efektivity, vysoké výkonnosti a zároveň bezpečnosti. Příprava na daný sportovní výkon zahrnuje celou škálu činností, která danému sportovnímu výkonu předchází a je třeba ji pečlivě plánovat.  

  • Napsal Žďárská (překlad)
  • Kategorie: Trénink

Kdy a jakým způsobem je vhodné zúročit trénink a herní systém III.

obrana-usaDruhý díl série článku o tom, kdy a jakým způsobem zúročit trénínk a herní systém jsme zakončili zjištěním, že s tím jak hraje soupeř nemůžete dělat nic. Co však máte ve svých rukou, je zajistit jako trenér, že váš tým má dobré podání a útok. Nyní se zaměříme na otázku jak převzít kontrolu nad míčem.

  • Napsal Žďárská (překlad)
  • Kategorie: Trénink

Kdy a jakým způsobem je vhodné zúročit trénink a herní systém II.

trénink-holkaPrvní díl série článku o tom, kdy a jakým způsobem zúročit trénínk a herní systém zakončili shrnutím, že volejbal je o rychlém pohybu a hybné síle týmu. Pokud hrajete proti silnému týmu a dokážete prodloužit čas, kdy je míč na vaší straně, jste na dobré cestě k možnému vítězství.

  • Napsal Rostislav Vorálek
  • Kategorie: Trénink

Herní a časové aspekty zatížení v beachvolejbalu žen

Pro efektivní tréninkový proces je velmi důležitá znalost zatížení hráče v utkání.

Cílem našeho výzkumu bylo zjištění zatížení hráčky v beachvolejbalu z hlediska vybraných ukazatelů. 

  • Napsal Žďárská (překlad)
  • Kategorie: Trénink

Kdy a jakým způsobem je vhodné zúročit trénink a herní systém I.

trenink-tym-1Abychom předvedli co nejlepší výkon a získali co nejvyšší skóre, je nezbytné spojit herní dovednosti a systémy v jeden herní systém. Začneme hned na začátku sezóny. Pokud máte nový tým – začnete trénovat příjem podání, podání nebo útok? Touhle otázkou se zabýváme znovu a znovu každý rok, a každý rok s novými hráči.

  • Napsal Ivan Pelikán
  • Kategorie: Činnost trenéra

MD 33/2014 – Model školení minivolejbalu

Již delší dobu cítíme, že naše hnutí potřebuje vytvořit platformu, kde by se vzdělávali a doškolovali učitelé, výchovní pracovníci, rodiče a v neposlední řadě trenéři těch nejmenších hráčů, kteří začínají s volejbalem. Osobně vím, že v různých regionech probíhají školení trenérů minivolejbalu aktivitou ať již klubů (Prostějov, Přerov, Frýdek – Místek, Ostrava. Hradec – Králové, České Budějovice atd.) nebo neutuchající energií některých osob (Matěj, Herclík, Vojta Zach, Pelikán, Lejsek, Chrobák, Záhoř atd.).