Menu
  • Kategorie: Učení a trénink

POTKALI SE TŘI, … 3. díl: jak opravovat v tréninku mladé hráče

Jak opravovat v tréninku mladé hráče

Volejbalová polemika na pokračování: hlavní diskutující – profesionální volejbalový trenér Zbyněk Radil, bývalý volejbalový hráč a začínající trenér Václav Doskákal a docent na Fakultě sportu oboru sportovní hry doc. Karel Nezažil. Doskákal: Dneska to začnu já. Mohli byste mi vysvětlit, študovaný hlavy, takovouhle věc? Já třeba hráčům vysvětluji, jak mají přijímat a někteří hráči to nejsou schopní provést a dělají to blbě. Klid, říkám si, a pomalu jim to znovu vysvětlím, oni na mě čumí ... Foto: David Pankiv (www.pankiv.cz)

  • Kategorie: Učení a trénink

POTKALI SE TŘI (1. díl) … aneb polemika na pokračování o tom, jak učit sportovní hru.

Potkali se tři: profesionální volejbalový trenér Zbyněk Radil, bývalý volejbalový hráč a příležitostný trenér Václav Doskákal a docent na Fakultě sportu oboru sportovní hry doc. Karel Nezažil.

Radil: Pánové, myslíte, že umíme učit sportovní hru nebo, že jenom zkoušíme různé metody a doufáme, že naše metody zapůsobí a hráči se naučí hrát …?

  • Kategorie: Učení a trénink

Jak učit ve sportovních hrách ... (2.část)

Motorický (generalizovaný) program podle Schmidta

S textem uvedeným v první části souvisí problematika motorických programů. Motorický program je definovaný jako množina svalových příkazů, které jsou strukturované před započetím pohybové sekvence a dovoluje, aby celá sekvence byla provedena bez periferní zpětné vazby (Keele, 1968). Schmidt (1991) hovoří o konceptu generalizovaných motorických programů (GMP), což je centrálně uložená abstraktní reprezentační struktura pro určitou třídu pohybů, která se parametrizuje až těsně před vykonáním pohybu podle daných podmínek. Rychlé a výbušné pohybové úkony (náročné na sílu) jsou kontrolovány pomocí otevřeného systému s malou vědomou kontrolou“ (Schmidt, 1991)...