Menu
  • Kategorie: Metodické dopisy TMK
  • Napsal Jiří Popelka

Metodický dopis č. 13 – Rostislav Vorálek - Trenér

Činnost trenéra v tréninkové jednotce

Každá tréninková jednotka musí být předem dobře připravená a nejlépe písemně zpracována v konspektu. Do konspektu se zaznamenávají zvolená cvičení, jejich intenzita, četnost a čas (doba trvání), dále metodické poznámky, používaný materiál apod. Po tréninku by měl trenér do něj doplnit své zhodnocení a postřehy (základ evidence).

 

Naplánovaný tréninkový program je možné s ohledem na vývoj situace upravit. Vliv na úpravu má především počet zúčastněných hráčů a jejich hráčské specializace, průběh a kvalita prováděných cvičení, změny v pozornosti hráčů.

Na tréninky doporučujeme přicházet s určitým předstihem a v klidu si připravit všechny pomůcky, v duchu si projít program tréninkové jednotky. V samotném tréninku, při podávání instrukcí, by měly být pokyny jednoznačné, gesta energická, ale klidná, hlasový projev dobře slyšitelný a srozumitelný.

Důležité aspekty činnosti trenéra:

- při skladbě tréninku je nutno brát v úvahu tělesné, fyziologické a psychologické zvláštnosti jednotlivých věkových období a pohlaví hráčů,

- na úvod krátké seznámení s obsahem tréninkové jednotky, na závěr pak její stručné zhodnocení,

- při učení nových dovedností srozumitelný výklad a názorná ukázka prováděná trenérem (asistentem trenéra),

- při výkladu zaujetí takového místa, aby předávané informace byly pro hráče slyšitelné, a aby trenér na hráče viděl (viděl jejich reakce)

Více informací se dozvíte v příloze.